Öhman har bästa ränteteamet i Sverige

Öhmans ränteteam har i tuff konkurrens utsetts till bästa räntehus. Prestigepriset delas ut av den oberoende fondbedömaren Morningstar.

Öhman tog hem prestigepriset Bästa Räntehus 2017 i tuff konferens med Carnegie Fonder och Danske Invest. Motiveringen lyder: ”Strålande långsiktiga resultat i förvaltningen av företagsobligationer och realräntepapper ligger bakom Öhmans seger bland räntefonder inriktade på värdepapper i svenska kronor.”

– Vi är stolta över att få kalla oss bästa räntehus och dessutom få priset av den seriösa aktören Morningstar. Och nyligen blev vi utsedda till Årets Hållbara Aktör. Båda prisen ser vi som bevis på att vi gör rätt saker för våra kunder, säger Johan Malm, vd och koncernchef på Öhman.

Erik Nilsson, Sven Elowson, Erika Wranegård, Tobias Kaminsky, Lars Kristian Feste och Ulrika Lindén. Saknas på bilden gör Andreas Mattson.

– En seger för vårt ränteteam! Vi har länge vetat att vårt team är bäst – nu har vi fått beviset för det. Kärnan för vår framgång ligger i att vi hela tiden tänker på hur våra kunders pengar ska förvaltas på bästa sätt, säger Lars Kristian Feste, chef för ränteförvaltningen på Öhman.

– Vår  styrka är vår fina sammanhållning. Vi är sju i teamet och alla har olika bakgrund och erfarenheter. Tillsammans har vi nära 100 års samlad erfarenhet, vilket ger oss förmåga att vända och vrida på olika placeringsalternativ. Men framför allt har vi roligt tillsammans och det är enligt mig den viktigaste grunden till vår framgång, avrundar Lars Kristian Feste.

Öhmans ränteteam förvaltar cirka 35 miljarder kronor i olika räntebärande tillgångar för kunders räkning.

Lars Kristian Feste

Chef ränteförvaltning