Karriär, Nyheter

Dags för nya utmaningar? Nu söker Öhman Fonder en kundansvarig för institutioner

Vi är övertygade om att människan gör företaget och inte vice versa. Våra medarbetare är engagerade, långsiktiga och ansvarstagande – kort sagt Öhmans gemensamma värdegrund. Att arbeta på Öhman är roligt och något att vara stolt över. Vi har därför skapat en engagerande och utvecklande arbetsmiljö där vi ställer ambitiösa men realistiska krav på varandra.

Öhman Fonders arbete präglas av ett högt engagemang och en stor respekt för kundernas kapital. Öhman har funnits i över hundra år och för oss är hållbara investeringar en självklarhet.

Öhman Fonder är en fristående, familjeägd och aktiv kapitalförvaltare som förvaltar 154 miljarder kronor (per sista december 2021). Vi har en stark närvaro på den institutionella marknaden för kapitalförvaltning och har en lång erfarenhet av att få kunders kapital att växa. Då som nu verkar vi i samklang med den omgivning och den framtid vi alla ska leva i och vår erfarenhet säger oss att hållbar kapitalförvaltning handlar om långsiktighet, ansvar och ett aktivt –  på djupet engagerat –  ägande.

Rollen som kundansvarig är central inom Öhman Fonder eftersom vi är säkra på att en hög grad av kundnöjdhet bygger vår framgång. Främst kommer du att arbeta med försäljning och kundvård för att skapa och bygga affärsrelationer med institutionella kunder. Du utvecklar vår affär genom att identifiera och attrahera nya kunder, boka och genomföra möten och möta kundernas behov. Du samordnar allt för dessa kunder, ansvarar för befintliga förvaltningsuppdrag och har till uppgift att utveckla kundrelationerna med tiden. Du ingår i ett team och du rapporterar direkt till chefen för institutionella kunder. Tjänsten är baserad i Stockholm, men medför en del resande inom Sverige.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har en genuin passion för att skapa långsiktiga affärsrelationer med kunder och som liksom oss tycker att en ansvarsfull och hållbar kapitalförvaltning är framtiden. Du har relevant kunskap och förståelse om den finansiella marknaden och dess produkter samt en förmåga att lyssna, analysera, förklara och presentera lösningar som långsiktigt är bra för såväl kunder som för företaget. Du har åtminstone fem års erfarenhet från försäljning, kundrådgivning eller liknande inom en kapitalförvaltningsorganisation. Därtill har du en relevant akademisk utbildning och en Swedsec-licens. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är social, utåtriktad och som är van att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativtagande, har en stark egen drivkraft och arbetar proaktivt och strukturerat och skapar ett förtroende för dig som person. Du är en lagspelare som trivs i en miljö där man samarbetar och delar idéer med såväl sina närmsta kollegor som i företaget i stort.

Vi har en öppen och inkluderande affärskultur och är övertygade om att en mångfald av erfarenheter och bakgrunder bland våra medarbetare ger bättre produkter och tjänster för våra kunder.

Välkommen med din ansökan!

CV, personligt brev samt betyg skickas till Ulrika Håkansson, Head of Human Resources, via e-postadress ulrika.hakansson@ohman.se senast den 20 februari 2022. Märk ansökan ”Kundansvarig Öhman Fonder”. Urval kommer att ske löpande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Ede, Head of Institutional Clients på telefonnummer +46 8 407 58 38 alternativt via e-postadress johan.ede@ohman.se

Kontakt

Ulrika Håkansson

Personalchef

+46 8 407 58 46
ulrika.hakansson@ohman.se

Johan Ede

Affärsutvecklingschef

+46 8 407 58 38
johan.ede@ohman.se